Les mer om...
-
Banken i dag
Hegra Sparebank er en selvstendig bank i Stjørdal kommune i Nord-Trøndelag.
Banken, som ble etablert allerede i 1897 og som altså passerer 120 år i 2017, har vært og er en viktig samfunnsinstitusjon i kommunen, både for våre kunder, våre ansatte og for alle de lag og organisasjoner vi støtter.
I dag gir Hegra Sparebank arbeid til 25 ansatte.
LokaliseringHovedkontoret finner du på Hegramo, i gamle Hegra kommune, 10 km øst for kommunesenteret i Stjørdal og Trondheim Lufthavn Værnes. I tillegg har banken et avdelingskontor for personmarked og kundeservice i Rådhusparken i Søndre gate i Stjørdal sentrum, og et kontor for bedriftskunder og eiendomsmegling i Kjøpmannsgata 13. Fra oktober/november 2016 finner du vår Stjørdalsavdeling og våre Aktiv-meglere samlet i nye lokaler i Triangel Park i Kjøpmannsgata 7.
Liten bank med bredt tilbud
Banken drives fra tidsmessige lokaler både i Hegra og i Stjørdal sentrum, og er teknologisk oppdatert gjennom IT-samarbeid med Eika.
Via vårt eierskap i Eika-Gruppen har vi også tilgang til et meget bredt spekter av produkter og tjenester, slik at vi kan tilby de samme produktløsningene som våre større konkurrenter.
Våre kunder
Kundegrunnlaget er hovedsakelig personmarked, som utgjør ca 85% av bankens utlånsvolum. Av våre omlag 8 000 personkunder, bor ca 80% i Stjørdal kommune.
I tillegg har vi engasjementer innenfor landbrukssektoren og i en del mindre bedrifter i kommunens varierte næringsliv forøvrig.
Kunden i sentrum
Hegra Sparebank vektlegger langsiktige totalkundeforhold og god totalrådgivning. For å oppnå dette tilbyr vi et bredt produktspekter, konkurransedyktige priser, stor fleksibilitet og ikke minst personlig rådgivning fra medarbeidere med høy kompetanse.
Kundene våre setter også stor pris på å få den personlige servicen og den tiden de har behov for med sin rådgiver.
Bærekraft
Som en del av styringsverktøyene i Miljøfyrtårn rapporterer vi bankens klima- og miljødata. Disse rapportene inneholder viktige miljøindikatorer som vi skal bruke videre for å måle og evaluere vårt miljøarbeid. Rapportene skal hjelpe oss å se at vi utvikler oss i riktig retning, og ikke minst nå målene vi har satt oss.
Innrapportering Miljøfyrtårn for 2021 i Hegra
Innrapportering Miljøfyrtårn for 2021 i Stjørdal
Vi vil også framover prioritere selvstendighet, lokal tilknytning og vekst i nærområdet. Vi skal fortsette å legge vekt på nærheten til kunden, den personlige betjeningen og den gode servicen du forventer - og fortjener.
Velkommen som kunde i Hegra Sparebank!
-
Visjon og verdier
Nær. Trygg. Kompetent.Dette er bankens kjerneverdier - og som vi forplikter oss på å levere på overfor våre kunder.
Banken skal gjennom sin virksomhet bidra til utvikling og aktivitet i Stjørdal kommune, og ved produksjon og salg av bank- og forsikringsprodukter skape og sikre langsiktige arbeidsplasser i bedriften.
Banken som arbeidsplass kjennetegnes av åpenhet, samarbeid og tilhørighet. Vi verdsetter initiativ, og oppmuntrer til kreativitet og nytenkning.
Våre kunder skal møtes av fleksible og løsningsorienterte ansatte, og vi skal bygge troverdighet og tillit gjennom høy etisk standard både i vår rådgivning og i bankens drift som helhet.
Dette avspeiles også i vår visjon:
BEST FOR KUNDEN.
-
Rapporter og regnskap
Bankens kvartalsregnskaper, årsregnskap, årsrapport og Pilar3-rapport er offentlige dokumenter. Her kan du se rapportene for inneværende og tidligere år. -
Valg og tillitsvalgte
Sparebanken har et system av valgte tillitsmenn og -kvinner. Her finner du informasjon om hvordan valget foregår, og en oversikt over de ulike representantene i styre, generalforsamling, valgkomite og gavegruppe.
-
Legitimasjon og kundeerklæringHer finner du mer informasjon om hvorfor banken krever legitimasjon og kundeerklæring fra alle kunder.
-
Personvern og cookies
Banken har strenge krav til personvern og behandling av personopplysninger. Les mer om hvordan personvernet ivaretas av banken. -
Klage til banken
Hvis du er misfornøyd med noe vedrørende banken vil vi gjerne høre om det.Vi lever av fornøyde kunder, og ett av våre viktigste mål er høy kundetilfredshet. Dine tilbakemeldinger gjør oss i stand til å bli bedre. Derfor tar vi alle tilbakemeldinger like alvorlig.
Gi oss gjerne dine tilbakemeldinger:
- til epost banken@hegrasparebank.no
- på telefon 74 80 50 00
- eller direkte til din kontaktperson i banken.
Du kan også kontakte banksjefen direkte - se kontaktinformasjon lengre nede på siden.
Ønsker du å rette en formell klage til banken?
Her finner du:
- rutine for behandling av kundeklager(pdf)
- skjema for klage til banken (pdf)
Dersom du er fornøyd - fortell det gjerne til andre.
Hvis du er misfornøyd - fortell det til oss.
Med vennlig hilsen
Arne Martin Laukvik
Adm. banksjef
Telefon: 926 65 300
Epost: arne.martin.laukvik@hegrasparebank.no
-
Historien
Den lokale sparebanken har vært til stede i Stjørdalsføret i over 170 år. Banken har vært og er en viktig medspiller både for næringsliv, privatpersoner og lag og organisasjoner.
Allerede i 1847 ble Stjørdalens Sparebank etablert. En stor del av oppstartskapitalen i denne første lokale sparebanken ble stilt til rådighet av innbyggere i Hegra. I 1897 ble Stjørdalens Sparebank delt. Det opprinnelige navnet ble beholdt for den delen av banken som skulle betjene nedre del av Stjørdalen, mens Hegre Sparebank ble skilt ut som egen bank for øvre del av dalføret. Hegra Sparebank slik vi i dag kjenner den har dermed eksistert i over 120 år.
Stjørdalens Sparebank ble senere innlemmet i et større konsern og forsvant som lokalbank, mens Hegra Sparebank har bestått som selvstendig bank siden delingen i 1897.
Banken har vært - og er - en viktig medspiller i utvikling av så vel lokalt næringsliv som private prosjekter. Banken har også en lang tradisjon for å tilbakeføre overskudd til lokalsamfunnet i form av gaver og sponsormidler til lokale lag og organisasjoner.
Hegra Sparebank er i dag den største arbeidsgiveren innenfor bank og finans i Stjørdalsføret, den eneste selvstendige lokalbanken, og den eneste banken som skatter til Stjørdal kommune.